Obchodné podmienky
Obchodné podmienky podľa zákona 102/2014 o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní
služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov
predávajúceho.
1. Všeobecné ustanovenia
1.1. Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej aj ako „Obchodné podmienky“) upravujú práva a
povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim, ktorým je EK
plast, s.r.o., K Majeru 2034/22A, 040 18 Košice – Krásna a kupujúcim – spotrebiteľom, ktorej predmetom je
kúpa a predaj tovaru alebo služby prostredníctvom internetovej stránky www.podlahakosice.sk, resp.
www.ekplast.sk.
Kontaktné údaje predávajúceho:
EK plast, s.r.o., K Majeru 2034/22A, 040 18 Košice – Krásna, Slovenská republika
IČO: 36 187 402
IČ DPH: SK2020045346
Zapísaná v obchodnom registri Mestského súdu Košice, oddiel: Sro, vložka č. 10633/V
Email: podlahakosice@podlahakosice.sk, ekplast@ekplast.sk
Telefón. : +421 905 541 317, +421 905 541 375
Číslo účtu pre bezhotovostné platby:
UniCredit Bank Slovakia, a.s. Košice
Číslo účtu: 105071008, Kód banky: 1111
IBAN: SK21 1111 0000 0001 0507 1008
SWIFT (BIC) KÓD: UNCRSKBX
1.2. Kupujúci ako spotrebiteľ, pri zadávaní objednávky uvedie svoje meno, priezvisko, adresu bydliska,
adresu dodania, telefónne číslo a e-mailový kontakt.
1.3. Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci odoslaním objednávky predávajúcemu potvrdzuje, že súhlasí s
tým, že tieto obchodné podmienky a ich ustanovenia sa budú vzťahovať na všetky kúpne zmluvy, uzavreté
na internetovej stránke elektronického obchodu, ktorú prevádzkuje predávajúci, na základe ktorej
predávajúci dodá tovar prezentovaný na predmetnej internetovej stránke kupujúcemu (ďalej len „kúpna
zmluva“) a na všetky vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim, vzniknuté najmä pri uzatváraní kúpnej
zmluvy a reklamácii tovaru.
2. Spôsob uzatvárania kúpnej zmluvy
2.1. Kúpna zmluva je uzavretá záväzným akceptovaním návrhu na uzatvorenie kúpnej zmluvy kupujúceho
predávajúcim vo forme e-mailovej správy kupujúceho zaslanej predávajúcemu alebo vo forme kupujúcim
vyplneného a odoslaného formulára na internetovej stránke predávajúceho, alebo vo forme telefonickej
objednávky kupujúceho predávajúcemu (ďalej len “objednávka”).
2.2. Záväzným akceptovaním objednávky kupujúceho predávajúcim je e-mailové potvrdenie predávajúcim
kupujúcemu o akceptovaní objednávky po predchádzajúcom prijatí objednávky kupujúcim a po overení
dostupnosti tovaru, platných cien a termínu dodania tovaru požadovaného kupujúcim označené ako
“potvrdenie objednávky”, ak toto do 5 pracovných dní kupujúci neobdrží, musí kontaktovať predávajúceho .
V prípade telefonickej objednávky stačí ústne potvrdenie objednávky. Všetky ceny za Tovar a služby a
všetky poplatky v internetovom obchode sú uvádzané vrátane DPH. Na e-mailovú adresu kupujúceho mu
budú v prípade potreby zasielané všetky ďalšie informácie ohľadom jeho objednávky.
2.3. Záväzné akceptovanie objednávky obsahuje najmä údaje o názve a špecifikácii tovaru, ktorého predaj
je predmetom kúpnej zmluvy, ďalej údaje o cene tovaru, údaj o dodacej lehote tovaru, názov a údaje o
mieste, kde má byť tovar, prípadne iné údaje.
2.4. Kupujúci môže doručiť prostredníctvom elektronickej pošty alebo telefonicky predávajúcemu v lehote
do 24 hodín od doručenia objednávky predávajúcemu oznámenie, že objednávku ruší. Kupujúci je povinný
v oznámení o zrušení objednávky uviesť meno, e-mail a popis objednaného tovaru. V prípade zrušenia
objednávky predávajúci neúčtuje kupujúcemu žiadne poplatky súvisiace so zrušením objednávky.
2.5. Podľa novely zákona č. 222/2004 Z.z., o dani z pridanej hodnoty nemožno od 1.1. 2013 meniť údaje v
už vystavenom daňovom doklade (faktúre). Údaje v daňovom doklade (faktúra) je možné meniť len v
prípade, kedy zákazník tovar ešte neprijal a nezaplatil.
3. Práva a povinnosti predávajúceho
3.1. Predávajúci je povinný:
Dodať na základe objednávky potvrdenej predávajúcim kupujúcemu tovar v dohodnutom množstve,
kvalite a termíne a zabaliť ho alebo vybaviť na prepravu spôsobom potrebným na jeho uchovanie a
ochranu.
Zabezpečiť, aby dodaný tovar spĺňal platné právne predpisy SR.
Odovzdať kupujúcemu najneskôr spolu s tovarom v písomnej alebo elektronickej podobe všetky
doklady potrebné na prevzatie a užívanie tovaru a ďalšie doklady predpísané platnými právnymi
predpismi (daňový doklad).
3.2. Predávajúci má právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny od kupujúceho za dodaný tovar.
3.3. Predávajúci má právo stornovať objednávku, ak z dôvodu vypredania zásob alebo nedostupnosti
tovaru nie je schopný dodať tovar kupujúcemu v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami alebo v
cene, ktorá je uvedená v internetovom obchode, pokiaľ sa so zákazníkom nedohodne na náhradnom
plnení. O stornovaní objednávky bude zákazník informovaný telefonicky alebo e-mailom a v prípade úhrady
kúpnej ceny alebo jej časti mu budú finančné prostriedky vrátené v lehote do 14 dní na ním určený účet,
pokiaľ sa s predávajúcim nedohodne inak.
4. Práva a povinnosti kupujúceho
4.1. Kupujúci je povinný:
Prevziať zakúpený alebo objednaný tovar.
Zaplatiť predávajúcemu dohodnutú kúpnu cenu v dohodnutej lehote splatnosti.
Nepoškodzovať dobré obchodné meno predávajúceho.
Riadne si skontrolovať dodaný tovar.
4.2. Kupujúci má právo na dodanie tovaru v množstve, kvalite, termíne a mieste dohodnutom zmluvnými
stranami v záväznom akceptovaní objednávky. Príplatok za dovoz v termíne určenom zákazníkom sa
stanový po dohode (na základe množstva tovaru a pod.).
5. Dodacie a platobné podmienky
5.1. Tovar je predávaný podľa vystavených vzorov na stránke www.podlahakosice.sk a nie je vernou
podobou zobrazeného nákresu, nákres je len ilustračný.
5.2. Predávajúci je povinný objednávku kupujúceho splniť a tovar dodať kupujúcemu v lehote maximálne
do 90 dní od akceptovania objednávky kupujúceho predávajúcim; túto dodaciu lehotu kupujúci bez výhrad
akceptuje. V prípade, že kupujúci neurčí všetky parameter, alebo všetky podrobnosti, ktoré predávajúci
potrebuje, alebo kupujúci nebude môcť prevziať Tovar v dohodnutom termíne, môže sa táto lehota predĺžiť
do času, kým sa tieto skutočnosti nedohodnú.
Štandardné dodacie doby, ktoré momentálne platia pre jednotlivý tovar, budú kupujúcemu oznámené pri
potvrdení objednávky predávajúcim.
5.3. Kupujúci je povinný prevziať tovar v mieste, ktoré je uvedené pri objednávke. V prípade, ak kupujúci
bez predchádzajúceho písomného odstúpenia od zmluvy, tovar neprevezme v dohodnutom termíne vzniká
predávajúcemu nárok na uplatnenie náhrady za vzniknutú škodu vo výške skutočných nákladov na pokus o
neúspešné doručenie objednávky. Po uplynutí piatich pracovných dní odo dňa kedy bol kupujúci povinný
tovar prevziať, je predávajúci oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a predať tovar tretej osobe.
5.4. Váha, rozmery a ostatné údaje o tovare obsiahnuté v katalógoch, prospektoch a iných písomnostiach
predávajúceho udávané výrobcom sa môžu odlišovať od skutočnosti o ± 3% z uvedenej hodnoty.
5.5. Miestom dodania tovaru je miesto uvedené v objednávke predávajúcim, ak sa zmluvné strany
nedohodnú v kúpnej zmluve inak.
5.6. V prípade, ak predávajúci dopraví tovar kupujúcemu na miesto určené v kúpnej zmluve kupujúcim,
kupujúci je povinný prevziať tovar osobne alebo zabezpečiť, aby tovar prevzala ním poverená osoba. Ak
bude potrebné dodávku tovaru opakovať z dôvodu neprítomnosti kupujúceho na mieste určenom v kúpnej
zmluve, všetky náklady s tým vzniknuté hradí kupujúci, a to najmä opakované dodanie tovaru na miesto
určenia v kúpnej zmluve. Tovar sa považuje za prevzatý v zmysle bodu 10.2. týchto všeobecných
obchodných podmienok.
5.7. Kupujúci je povinný skontrolovať tovar, bezprostredne pri jeho doručení. V prípade, že kupujúci zistí, že
je poškodený, je povinný túto skutočnosť oznámiť vodičovi a za jeho prítomnosti skontrolovať stav tovaru. V
prípade zistenia poškodenia tovaru pri jeho prevzatí kupujúcim je ten povinný ihneď pri prevzatí tovaru
vyhotoviť záznam o reklamácii resp. reklamačný protokol, reklamácia sa buď vyrieši na mieste a to opravou
tovaru, poskytnutím zľavy, alebo sa tovar príde vymeniť. V prípade, že kupujúci zistí mechanické
poškodenie tovaru až po jeho namontovaní, reklamuje tovar a bude ho chcieť vymeniť je povinný znášať
náklady na následnú demontáž a to v plnej výške.
5.8. Reklamácie mechanického poškodenia, ktoré nebolo zjavné pri prevzatí tovaru, je nutné uplatniť
okamžite po prevzatí tovaru, najneskôr však do 24 hodín od doručenia tovaru. Je povinnosťou zákazníka
dokázať, že mechanické poškodenie nebolo možné ani pri dôkladnom prezretí tovaru podľa bodu objaviť.
Neskoršie reklamácie mechanického poškodenia už nie je možné uznať.
5.9 Kupujúci je oprávnený v prípade nedodania tovaru predávajúcim v lehote uvedenej v 5.2. Obchodných
podmienok odstúpiť od kúpnej zmluvy a predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu už zaplatenú časť kúpnej
ceny v zmysle bodu 10.8. týchto všeobecných obchodných podmienok.
5.10 Spôsoby platieb:
Platba vopred prevodom na účet – pre všetok tovar, platí sa plná suma. Ak si zvolíte platbu klasickým
bankovým prevodom, po dohodnutí všetkých detailov, čo sa týka tovaru vám na e-mail pošleme pokyny a
zálohovú faktúru. Ostrú faktúru obdržíte pri dovoze tovaru alebo poštou.
6. Kúpna cena
6.1. Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu tovaru dohodnutú v kúpnej zmluve a/alebo
podľa cenníka predávajúceho platného v čase uzatvorenia kúpnej zmluvy prevodom na účet
predávajúceho, uvedenú v obdržanej zálohovej faktúre.
6.2. V prípade, ak kupujúci zaplatí predávajúcemu kúpnu cenu bezhotovostným prevodom, za deň platby
sa považuje deň, kedy bola celá kúpna cena pripísaná na účet predávajúceho.
6.3. Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu za dohodnutý tovar v lehote uvedenej na
zálohovej faktúre.
6.4. V prípade, ak kupujúci zaplatí predávajúcemu kúpnu cenu za tovar dohodnutý v kúpnej zmluve,
kupujúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a požadovať vrátenie kúpnej ceny len v súlade s platnými
právnymi predpismi SR.
6.5. Náklady spojené s dodaním tovaru: poštovné a balné (v závislosti od veľkosti a váhy zásielky). Finálne
náklady budú oznámené zákazníkovi po dohode s prepravnou spoločnosťou.
7. Nadobudnutie vlastníctva a prechod nebezpečenstva škody na tovare
7.1. Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru jeho dodaním, resp. prevzatím od
predávajúceho/prepravnej spoločnosti.
7.2. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho v čase, keď prevezme tovar od
predávajúceho, alebo keď tak neurobí včas, tak v čase, keď mu predávajúci umožní nakladať s tovarom a
kupujúci tovar neprevezme.
8. Reklamačný poriadok (zodpovednosť za chyby, záruka, reklamácie)
8.1. Predávajúci zodpovedá za chyby tovaru a kupujúci je povinný reklamáciu bezodkladne uplatniť u
predávajúceho podľa platného reklamačného poriadku.
8.2. Na vybavovanie reklamácií sa vzťahuje platný Reklamačný poriadok zverejnený na internetovej
stránke predajcu www.podlahakosice.sk. Kupujúci zakliknutím políčka pred odoslaním objednávky
predávajúcemu potvrdzuje, že si Reklamačný poriadok prečítal a v celom rozsahu s ním súhlasí a zároveň
potvrdzuje, že bol riadne informovaný o podmienkach a spôsobe reklamácie tovaru vrátane údajov o tom,
kde možno reklamáciu uplatniť, a o vykonávaní záručných opráv v súlade s ust. § 18 ods. 1 zákona č.
250/2007 Z . z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o
priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len “Zákon”).
8.3. Reklamačný poriadok sa vzťahuje na tovar zakúpený kupujúcim od predávajúceho vo forme
elektronického obchodu na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.
8.4. Reklamačný poriadok v tejto podobe je platný pre všetky obchodné prípady, pokiaľ nie sú zmluvne
dojednané iné záručné podmienky.
8.5. Kupujúci má právo uplatniť si u predávajúceho záruku len na tovar, ktorý vykazuje chyby, ktoré zavinil
výrobca, dodávateľ alebo predávajúci, vzťahuje sa naň záruka a bol zakúpený u predávajúceho.
8.6. Kupujúci je povinný vykonať prehliadku tovaru pri prevzatí tovaru. Pokiaľ tak neurobí, môže uplatniť
nároky z chýb zistených pri tejto prehliadke, len keď preukáže, že tieto chyby mal tovar už v čase prevzatia
tovaru.
8.7. Počas záručnej doby má zákazník právo na bezplatné odstránenie chyby po predložení tovaru vrátane
príslušenstva, dokladom o zaplatení.
8.8. Ak tovar vykazuje vady, zákazník má právo uplatniť reklamáciu a vyplní formulár na uplatnenie
reklamácie a doručí ho predávajúcemu. Podobu formulára určí predávajúci a jeho vzor umiestni na
internetovej stránke predávajúceho. Kupujúci je povinný vo formulári presne označiť druh a rozsah vád
tovaru. Reklamačné konanie tovaru, ktorý sa nedá objektívne doručiť predávajúcemu a ktorý je pevne
zabudovaný začína dňom, kedy sú splnené všetky nasledujúce podmienky:
Doručenie vyplneného formulára na uplatnenie reklamácie od kupujúceho predávajúcemu.
Vykonanie obhliadky reklamovaného tovaru treťou osobou určenou predávajúcim, ktorá o obhliadke
vydá kupujúcemu písomné potvrdenie, Začiatok reklamačného konania je zároveň dňom uplatnenia
reklamácie.
8.9. Kupujúci je povinný reklamovať chyby tovaru u predávajúceho bez zbytočného odkladu, inak
kupujúcemu zaniká právo voči predávajúcemu na bezplatné odstránenie chyby.
8.10. Predávajúci alebo určená osoba vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie tovaru vo
vhodnej forme zvolenej predávajúcim, napr. vo forme mailu alebo v písomnej podobe, v ktorej je povinný
presne označiť chyby tovaru v súlade s ust. § 18 ods. 5 Zákona a poučiť spotrebiteľa o jeho právach, ktoré
mu vyplývajú z ust. § 622 a ust. § 623 Občianskeho zákonníka. Ak je reklamácia uplatnená
prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení
reklamácie doručiť kupujúcemu ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez
zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení
reklamácie sa nemusí doručovať, ak kupujúci má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným
spôsobom.
8.11. Na základe rozhodnutia kupujúceho, ktoré zo svojich práv v zmysle ust. § 622 a ust. § 623
Občianskeho zákonníka uplatňuje, je predávajúci alebo určená osoba povinná určiť spôsob vybavenia
reklamácie podľa ust. § 2 písm. m) Zákona ihneď, v zložitejších prípadoch do 3 dní od začiatku
reklamačného konania, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie
stavu tovaru, najneskôr do 30 dní odo dňa začiatku reklamačného konania. Po určení spôsobu vybavenia
reklamácie predávajúci alebo určená osoba reklamáciu vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno
reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa
uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy
odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar. O ukončení reklamačného konania a výsledku
reklamácie informuje predávajúci kupujúceho formou dohodnutou medzi obidvoma zmluvnými stranami (e-
mailom a doporučeným listom) a zároveň bude kupujúcemu spolu s tovarom doručený reklamačný
protokol. Ak kupujúci reklamáciu tovaru uplatnil počas prvých 12 mesiacov od uzavretia kúpnej zmluvy,
môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe vyjadrenia znalca alebo stanoviska
vydaného autorizovanou, notifikovanou alebo akreditovanou osobou alebo stanoviska určenej osoby (ďalej
len “odborné posúdenie tovaru“). Bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemôže predávajúci od
kupujúceho vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie tovaru ani iné náklady súvisiace s
odborným posúdením tovaru. Ak kupujúci reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od uzavretia kúpnej
zmluvy a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení
reklamácie uviesť, komu môže kupujúci zaslať tovar na odborné posúdenie. Ak kupujúci tovar zašle na
odborné posúdenie, náklady odborného posúdenia tovaru, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne
vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak kupujúci
odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za reklamovanú chybu tovaru, môže
reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia tovaru záručná doba neplynie.
Predávajúci je povinný kupujúcemu uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenej reklamácie všetky náklady
vynaložené na odborné posúdenie tovaru, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova
uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.
8.12 Kupujúci nemá právo uplatniť záruku na chyby, o ktorých bol predávajúcim v dobe uzatvárania zmluvy
upozornený, alebo o ktorých s prihliadnutím k okolnostiam, za ktorých bola kúpna zmluva uzatvorená,
musel vedieť.
8.13 Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to
kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
8.14. Nárok na uplatnenie záruky u predávajúceho kupujúcim zaniká:
Nepredložením dokladu o zaplatení.
Neoznámením zjavných chýb pri prevzatí tovaru.
Uplynutím záručnej doby tovaru.
Mechanickým poškodením tovaru spôsobeným kupujúcim.
Používaním tovaru v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými a
mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu. Ak toto nebude zabezpečene, nebude možné
reklamáciu akceptovať.
Neodborným zaobchádzaním, obsluhou alebo zanedbaním starostlivosti o tovar.
Poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním alebo používaním v rozpore s podmienkami
uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými
predpismi platnými v SR.
Poškodením tovaru neodvrátiteľnými a/alebo nepredvídateľnými udalosťami.
Poškodením tovaru náhodnou skazou a náhodným zhoršením.
Neodborným zásahom, poškodením vodou, ohňom, statickou či atmosférickou elektrinou alebo
iným zásahom vyššej moci.
Zásahom do tovaru k tomu neoprávnenej osoby.
8.15 Záruka sa nevzťahuje na bežné opotrebenie veci (alebo ich častí) spôsobené používaním. Kratšiu
životnosť výrobku teda nemožno považovať za vadu a nedá sa ani reklamovať.
8.16 V prípade, že tovar pri prevzatí kupujúcim nie je v zhode s kúpnou zmluvou (tzv. rozpor s kúpnou
zmluvou), má kupujúci právo na to, aby predávajúci bezplatne a bez zbytočného odkladu vec uviedol do
stavu odpovedajúceho kúpnej zmluve, a to podľa požiadaviek kupujúceho buď výmenou tovaru, alebo jeho
opravou. Ak taký postup nie je možný, môže kupujúci požadovať primeranú zľavu z ceny tovaru alebo od
zmluvy odstúpiť. To neplatí, ak kupujúci pred prevzatím tovaru o rozpore s kúpnou zmluvou vedel alebo
rozpor s kúpnou zmluvou sám spôsobil. Rozpor s kúpnou zmluvou, ktorý sa prejaví v priebehu šiestich
mesiacov odo dňa prevzatia tovaru, sa považuje za rozpor existujúci už pri jeho prevzatí, ak to neodporuje
povahe tovaru alebo ak sa nedokáže opak. V prípade rozporu tovaru so zmluvou má spotrebiteľ nárok na
tzv. zjednanie nápravy a to:
Bezplatným uvedením spotrebného tovaru do stavu odpovedajúceho zmluve prostredníctvom
opravy.
Primeraným znížením kúpnej ceny.
Náhradným dodaním tovaru.
Odstúpením od zmluvy.
8.17. Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie jedným z nasledujúcich
spôsobov:
Odovzdaním opraveného tovaru.
Výmenou tovaru.
Vrátením kúpnej ceny tovaru.
Vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru.
Písomnou výzvou na prevzatie predávajúcim určeného plnenia.
Odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru.
8.18 Predávajúci je povinný o spôsobe určenia spôsobu vybavenia reklamácie a o vybavení reklamácie
kupujúcemu vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie prostredníctvom
poskytovateľa poštovej alebo kuriérskej alebo donáškovej služby, alebo prostredníctvom e-mailu.
8.19 Záručná doba je 24 mesiacov (a začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim).
8.20 Záručná doba sa predlžuje o dobu, počas ktorej kupujúci nemohol používať tovar z dôvodu záručnej
opravy tovaru.
8.21 V prípade výmeny tovaru za nový dostane kupujúci doklad, na ktorom bude uvedený vymenený tovar,
a prípadné ďalšie reklamácie sa uplatňujú na základe tohto reklamačného dokladu. V prípade výmeny
tovaru za nový začne plynúť záručná doba znovu od prevzatia nového tovaru, ale iba na nový tovar.
8.22 Najprv môže spotrebiteľ požadovať od predávajúceho bezplatnú opravu alebo bezplatné náhradné
dodanie spotrebného tovaru. Kupujúci má právo na výmenu tovaru len vtedy, ak to nie je vzhľadom k
povahe vady neúmerné.
8.23. Všetky záručné opravy sú v prípade, ak do času ich uplatnenia nezanikol nárok na uplatnenie záruky
podľa týchto všeobecných obchodných podmienok, bezplatné.
8.24. Pokiaľ ide o odstrániteľnú chybu, bude reklamácia vybavená nasledujúcim spôsobom:
Predávajúci zabezpečí odstránenie chyby, alebo
Predávajúci chybný tovar vymení.
8.25. Pokiaľ ide o chybu, ktorú nemožno odstrániť, alebo o jednu viackrát opakovanú odstrániteľnú chybu,
alebo o väčší počet rôznych odstrániteľných chýb, a ktoré bránia tomu, aby mohol byť tovar riadne užívaný
ako bez chyby, predávajúci vybaví v závislosti reklamáciu nasledujúcim spôsobom:
Výmenou tovaru za tovar iný, funkčný, rovnakých alebo lepších technických parametrov, alebo
V prípade, že nemôže predávajúci vykonať výmenu tovaru za iný, vybaví reklamáciu vystavením
dobropisu na chybný tovar.
8.26. Vybavenie reklamácie sa vzťahuje len na chyby uvedené vo formulári na uplatnenie reklamácie.
8.27. Pre účely reklamácie sa za viackrát opakovanú odstrániteľnú chybu považuje výskyt jednej
odstrániteľnej chyby viac ako dvakrát.
8.28 Pre účely reklamácie sa za väčší počet rôznych odstrániteľných chýb považuje výskyt viac ako troch
rôznych odstrániteľných chýb súčasne.
8.29. Pre účely reklamácie sa za dobu, počas ktorej po uzavretí kúpnej zmluvy nemôže kupujúci pre chyby
tovaru riadne užívať tovar, považuje doba, ktorá tvorí spolu viac ako 180 dní.
8.30. Oprávnenie kupujúceho na uplatnenie reklamácie chyby tovaru je po tom, ako využil svoje právo a
požiadal predávajúceho o odstránenie chyby tovaru podľa bodu 8.8. týchto reklamačných a obchodných
podmienok, vyčerpané a bez ohľadu na výsledok reklamácie už opätovne nie je oprávnený pre tú istú
jedinečnú chybu (nie chybu rovnakého druhu) uplatňovať reklamáciu opakovane.
8.31. V prípade, že predávajúci ukončí reklamačné konanie ako odôvodnené zamietnutie reklamácie, ale
chyba výrobku objektívne jestvuje a nebola odstránená, môže si kupujúci uplatniť svoje právo na
odstránenie chyby tovaru prostredníctvom súdu.
9. Odstúpenie od kúpnej zmluvy
9.1 Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodov ktoré znemožnili realizáciu splnenia
povinností predávajúceho vyplývajúcich z kúpnej zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci, alebo ak ani pri
vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať, nie je schopný dodať tovar
zákazníkovi v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami alebo v cene, ktorá je uvedená v
internetovom obchode. Predávajúci je povinný o tejto skutočnosti okamžite informovať kupujúceho a vrátiť
mu už zaplatenú zálohu za tovar dohodnutý v kúpnej zmluve v lehote do 14 dní od oznámenia o odstúpení
od zmluvy a to prevodom na účet určený kupujúcim. Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy aj
v prípade, ak kupujúci neprevzal tovar do piatich pracovných dní odo dňa kedy bol kupujúci povinný tento
tovar prevziať. Od zmluvy môže kupujúci odstúpiť len v prípade, že sa jedná o tovar, ktorý nebol
vyhotovený na mieru, resp. podľa požiadaviek kupujúceho.
9.2 Kupujúcemu vzniká právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu za podmienok
upravených zákonom č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb
na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov
predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len “Zákon o ochrane spotrebiteľa pri
predaji tovaru”) a to do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru. Kupujúci má právo v rámci tejto lehoty tovar
rozbaliť a odskúšať obdobným spôsobom ako je obvyklé pri nákupe v klasickom „kamennom“ obchode.
Odskúšať však neznamená začať tovar používať a následne ho vrátiť predávajúcemu.
9.3 Kupujúci odoslaním objednávky predávajúcemu potvrdzuje, že predávajúci včas a riadne splnil svoje
informačné povinnosti podľa ust. § 3 ods. 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru.
9.4 Kupujúci môže u predávajúceho uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy v listinnej podobe alebo v
podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči alebo prostredníctvom formulára na odstúpenie od zmluvy
zaslaného na poštovú adresu predávajúceho. Formulár na odstúpenie od zmluvy je možné získať na
požiadanie na mailovej adrese podlahakosice@gmail.com, alebo ekplast@ekplast.sk.
9.5 Odstúpenie od kúpnej zmluvy prostredníctvom formulára na odstúpenie od zmluvy podľa
prechádzajúceho bodu týchto všeobecných obchodných podmienok musí obsahovať údaje v ňom
požadované a to najmä presnú špecifikáciu tovaru, dátum objednania, meno a priezvisko
spotrebiteľa/spotrebiteľov, adresa spotrebiteľa/spotrebiteľov, podpis spotrebiteľa/spotrebiteľov, spôsob,
akým má predávajúci vrátiť už prijaté plnenie najmä číslo účtu a/alebo poštovú adresu, dátum. Kupujúci je
odstúpením od kúpnej zmluvy povinný doručiť predávajúcemu tovar spolu s príslušenstvom vrátane
dokumentácie na adresu predávajúceho.
9.6 Ak kupujúci odstúpi od zmluvy, zrušuje sa od začiatku aj každá doplnková zmluva súvisiaca so
zmluvou, od ktorej kupujúci odstúpil.
9.7. Kupujúci môže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty
na odstúpenie od zmluvy. Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak kupujúci zašle oznámenie o
uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy.
9.8 Po odstúpení od zmluvy predávajúci vráti kupujúcemu všetky platby, ktoré kupujúci preukázateľne
uhradil v súvislosti s uzavretím zmluvy. Predávajúci však nie je povinný uhradiť kupujúcemu dodatočné
náklady, ak si kupujúci zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný
predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil
kupujúci, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim. Platby budú
kupujúcemu vrátené do 14 dní odo dňa, keď bude predávajúcemu doručené oznámenie kupujúceho o
odstúpení od kúpnej zmluvy. Úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký kupujúci použil pri platbe
predávajúcemu, ak kupujúci neuviedol iný spôsob úhrady vo formulári na odstúpenie od zmluvy, a to bez
účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.
9.9 Predávajúci nie je povinný vrátiť kupujúcemu všetky platby podľa bodu týchto všeobecných
obchodných podmienok pred tým, ako mu je tovar od kupujúceho doručený alebo kým kupujúci
nepreukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu. Platba za zakúpený tovar bude teda predávajúcim
uhradená kupujúcemu až po doručení vráteného tovaru späť na adresu predávajúceho po predložení
dokladu preukazujúceho zaslanie, resp. toho, čo nastane skôr.
9.10 V prípade, že kupujúci odstúpi od zmluvy a doručí predávajúcemu tovar, ktorý je použitý a je
poškodený alebo neúplný alebo hodnota predmetného tovaru je znížená v dôsledku takého zaobchádzania
s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru, má
predávajúci voči kupujúcemu nárok na náhradu škody vo výške hodnoty opravy tovaru a uvedenia tovaru
do pôvodného stavu resp. právajúci má právo požadovať od spotrebiteľa preplatenie zníženia hodnoty
tovaru.
9.11 Kupujúci je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať späť alebo odovzdať
predávajúcemu tovar spolu s príslušenstvom vrátane dokumentácie, návodu, záručného listu, dokladu o
zaplatení a pod. a v originálnom obale.
9.12 Pri odstúpení od zmluvy, kupujúci znáša priame náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu alebo
osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. Priame náklady spojené s vrátením tovaru nemožno
primerane vypočítať vopred. Podľa dostupných informácií je predpokladaný odhad týchto nákladov v
závislosti od veľkosti, hmotnosti tovaru, vzdialenosti odkiaľ sa uskutočňuje vrátenie tovaru a od cien za
ktoré kupujúcim vybraný prepravca poskytuje svoje služby vo výške od 2,- EUR do 300,- EUR.
9.13 V prípade, že kupujúci nesplní niektorú z povinností uvedených v bodoch 9.4. a 9.5. týchto
všeobecných obchodných podmienok, odstúpenie od kúpnej zmluvy nie je platné a účinné a predávajúci
nie je povinný vrátiť všetky preukázateľné platby podľa bodu 9.8. týchto všeobecných obchodných
podmienok kupujúcemu a zároveň má nárok na úhradu nákladov spojených s odoslaním tovaru naspäť
kupujúcemu.
9.14 Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy predmetom ktorej je predaj tovaru zhotoveného podľa
osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre
jedného spotrebiteľa.
VZOROVÝ FORMULÁR NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
(vyplňte a zašlite tento formulár len v prípade, že si želáte odstúpiť od zmluvy)
Komu ………….. [Predávajúci doplní svoje meno, priezvisko a adresu miesta podnikania, ak ide o
fyzickú osobu, ktorá je podnikateľom, obchodné meno a sídlo alebo miesto podnikania, ak ide o
právnickú osobu, prípadne e-mailovú adresu]:
Týmto oznamujem/oznamujeme*, že odstupujem/odstupujeme* od zmluvy na tento tovar/od zmluvy
o poskytnutí tejto služby* : …………..
Dátum objednania/dátum prijatia* …………..
Meno a priezvisko spotrebiteľa/spotrebiteľov* …………..
Adresa spotrebiteľa/spotrebiteľov* …………..
Podpis spotrebiteľa/spotrebiteľov* (iba ak sa tento formulár podáva v listinnej podobe) …………..
Dátum …………..
* Nehodiace sa prečiarknite.
10. Záverečné ustanovenia
10.1 Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu týchto všeobecných obchodných podmienok. Povinnosť
písomného oznámenia zmeny v týchto všeobecných obchodných podmienkach je splnená umiestnením na
internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho. Všetky zmeny obchodných podmienok
dostanete na vyžiadanie na mailovej adrese podlahakosice@gmail.com, alebo ekplast@ekplast.sk.
10.2 Na vzťahy neupravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami sa vzťahujú príslušné
ustanovenia Občianskeho zákonníka, Zákona č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode a o zmene a
doplnení zákona č. 128/2002 Z.z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o
zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z.z. v znení neskorších predpisov,
zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990
Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov a zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri
predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej
mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
10.3 Tieto všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť voči kupujúcemu odoslaním
elektronickej, mailovej alebo telefonickej objednávky kupujúcim.
10.4 Kupujúci zaslaním objednávky potvrdzuje, že si tieto všeobecné obchodné podmienky prečítal a v
celom rozsahu s nimi súhlasí.
V Košiciach dňa 11.11. 2024.